30 листопада, 2009

Новий працівник – як нова дитина у сім’ї (як адаптуватися до нової роботи)


Стаття Олесі ПАСТЕРНАК

У період економічної кризи чимало людей втратили роботу. Хтось знайшов нове місце праці, хтось досі його шукає...
Новий працівник – як нова дитина у сім’ї

Випробувальний термін триває від місяця до трьох. За цей час треба показати себе з найкращого боку і влитися у новий колектив. Як завоювати довіру колег та швидко стати «своїм», кореспондент «ВЗ» розпитувала психолога Валентину Паробій.

«На новій роботі варто спершу поспостерігати за керівником і колективом, - радить пані Валентина. – Керівник завжди є формальним лідером, але є й неформальний. Це – людина, яка є авторитетом для інших. З нею часто радяться і її думку беруть до уваги. «Вичисливши» таку особу, постарайтеся «потрапити до неї у милість», тоді легше буде знайти спільну мову з іншими колегами».

Зорієнтуватися на новому робочому місці допомагає вигляд робочого столу. Якщо у керівника на ньому ідеальний порядок, треба і собі його дотримуватися – щоб справити враження організованої і охайної людини. Якщо у шефа на столі творчий безлад – багато усіляких паперів – організуйте творчий хаос і на своєму столі: аби керівництво не подумало, що ви нічого не робите.



Які аспекти зовнішнього вигляду допоможуть органічно влитись в колектив?


Якщо колектив схильний до консервативного стилю, і у ньому з’явиться людина, поведінка якої буде кардинально відрізнятися, навряд чи її сприймуть. «Якщо ви любите носити костюми, а на новій роботі у них ходити не прийнято, краще змініть гардероб, - радить пані Валентина. – Або навпаки: якщо ви звикли ходити у джинсах, а нова робота вимагає класичного стилю, старайтеся одягатися, як усі. Інший момент: не забувайте про перше враження. Воно складається про людину за десять секунд. Готуючись до нової роботи, подбайте про свій зовнішній вигляд: доберіть відповідний гардероб, підіть у перукарню, не забудьте до блиску начистити взуття».

У перший робочий день не варто розповідати новим колегам всю свою біографію. Якщо вас щось запитають, відповідайте, але не вдавайтеся у подробиці. Навряд чи співробітникам буде цікаво слухати про ваші попередні шлюби чи напружену обстановку в сім’ї. Але якщо, наприклад, вас запитають про дітей, для кращого знайомства можете показати їхні фотографії. Поцікавтеся, чи є діти у ваших співробітників.

«Якщо новий працівник неохоче спілкуватиметься, то приверне до себе загальну увагу, - веде далі психолог. – Це може не сподобатися колективу. Нова людина має бути готовою до того, що її вивчатимуть, і тому мусить дотримуватися «золотої середини». Новий працівник – як нова дитина у сім’ї (інші часто ревнують). Він може загрожувати стабільності колективу».

За словами Валентини Паробій, найефективніше на новому місці людина працює перші півроку, а адаптаційний період триває в середньому сорок днів. Якщо хтось часто змінює роботу, це, швидше за все, свідчить про те, що у такого працівника психологічні проблеми або він обрав не ту професію.

Немає коментарів:

Дописати коментар