02 жовтня, 2015

Когнітивно-поведінкова терапія (КПТ) - сучасний науковообґрунтований метод психотерапії, визнаний у світі




Ресурси - час і гроші - дорогі для усіх. У наш час доказової медицини психологія також досліджує питання, як інвестувати менше, а отримувати більше. Наприклад, у Великобританії медицина оплачується державою. Відповідно уряд зацікавлений у тому, щоб ці послуги надавались оперативно і ефективно. Незалежний Національний інститут клінічної майстерності (NICE) за результатами повномасштабних досліджень рекомендує КПТ як метод вибору при втручаннях для багатьох розладів: депресії, обсесивно-компульсивному розладі, панічному розладі з агорафобією, генералізованому тривожному розладі, соціальній та інших фобіях, посттравматичному стресовому розладі, розладах харчової поведінки та ін.
Відповідно сучасними протоколами професійних асоціацій психіатрів та психотерапевтів, рекомендаціями міністерств охорони здоров'я та ВООЗ КПТ є включена як одне з "втручань першого вибору". 

Один з принципів КПТ - розглядати проблеми психічного здоров'я як крайній ступінь вираженості норми. Мені імпонує цей погляд, оскільки дозволяє зняти напруженість з відчуття "я - хворий" і перевести погляд на те, "як я хочу почуватись краще?" Тож з якими запитами найчастіше до мене звертаються:


  • Перестати боятись, розібратись зі своїми страхами і фобіями
  • Лікування панічних атак (ПА)
  • Як позбутись депресії і поганого настрою, спричинених тривогою
  • Обсесивно-компульсивний розлад (ОКР) і генералізований тривожний розлад (ГТР) 
  • Психосоматичні захворювання: вегетоневроз і дистонія (ВСД), запаморочення і кардіоневроз, коливання тиску
  • Розлади харчової поведінки і ставлення до тіла: булімія, анорексія, переїдання
  • Проблема низької самооцінки: шлях до прийняття себе 
  • Як пережити цей жах? Психологічна допомога при пост-травматичних стресових розладах (ПТСР)
  • Допомога при переживанні втрати - розлучення, смерті  
N.B! Фахівцям: Інститутом психічного здоров`я УКУ у співпраці з УІКПТ видано синопсис протоколів NICE та діагностичних критеріїв DSM-V щодо діагностики та лікування найбільш поширених психічних розладів у дітей та підлітків.  Завантажити

2 коментарі:

  1. Шановна пані пропоную обмінятись посиланням у рамках Саоморганізації блогерів і власників персональних сторінок, створивши окрему сторінку для цього як це зробив я. Не бачу перешкод для нашої з вами взаємовигідної підтримки.

    http://taras-savchuk.blogspot.com/p/blog-page_16.html

    ВідповістиВидалити
  2. КПТ это очень эффективная терапия. Я в этом убедилась на своем собственном опыте.

    ВідповістиВидалити