27 квітня, 2010

Консультарій: мені дуже важко виступати


Доброго дня! Мене звати Ірина, я працюю в адміністрації і мені дуже важко виступати на колегія, різних комісіях (ніжки трясуться, стає погано, крутиться голова....) хоча я всіх присутніх знаю і з ними спілкуюся. Скажіть, будь-ласка , як мені цього позбутися, \"взяти себе в руки\", як я не намагаюсь у мене нічого не виходить. Дякую

Доброго дня, Ірино,

страх публічних виступів - дуже розповсюджене явище, але Вам від цього, напевно, не легше. І симптоми цього стану (ніжки трясуться, стає погано, крутиться голова) не з приємних. Навіть найдосвідченіші оратори хвилюються перед виступами. Вони просто вміють своє хвилювання використовувати собі на користь. Що таке хвилювання? Це відповідь нашої нервової системи на стресову ситуацію, яка нас лякає. У тварин є три типи відповіді - втеча, напад і завмирання. Якщо перенести ці реакції на людський страх перед виступами, то нападаючий оратор \"порве на ганчірки\" аудиторію, користуючись усе тим же початковим хвилюванням і емоційним підйомом.

Визнаний авторитет у сфері публічних виступів - Радислав Гандапас, от його перший відео-урок. Моя колега професійно займається тренінгами публічних виступів, можете почитати її статті на сайті. Зазвичай, декілька вдалих виступів здатні зробити щеплення від страху. Якщо після \"інформаційного\" підживлення і тренувань Вам буде однаково складно виступати, можете спробувати дослідити \"історію\" Вашого страху: коли він виник, після якої ситуації, у яких випадках він більш інтенсивний, у яких - менш. Можливо, Вам варто відпустити \"пускову\" ситуацію, \"пропрацювати\" її. По-друге, навіщо цей страх Вам потрібний? Від чого оберігає? Якщо Ви чесно відповісте собі на запитання про ці \"вторинні вигоди\" страху виступів, можливо, Вам стане легше прийняти вигоди сміливих виступів перед людьми.

Бажаю Вам наполегливості й віри у себе!

Немає коментарів:

Дописати коментар